HOBIT, aneb cesta tam a zase zpátky
16.18.2.2001
Tato akce byla připravena na motivy knihy J.R.Tolkiena - Hobit. Akce začala v podstatě už týden před odjezdem, kdy učastníci byli na setkání malým úvodním divadlem (,které sehráli organizátoři) seznámení s tím, kdo to vůbec Hobit je a o co jde v jeho příběhu. ( sehráli jsme vlastně kapitolu, jak trpaslíci přicházejí k nic netušícímu Hobitovi domů a domlouvají se na výpravě za pokladem) . Budoucí účastníci byli rozděleni do 2 skupin - skupin trpaslíku. Ke kažé skupině se připojil Gandalf (organizátor) který je pak doprovázel při cestě. Gandalfové sice věděli mnoho, přesto ale neznali celý průběh hry - ten znal jen Pán hory se svými pomocníky. Skupiny si měli rozdělit trpasličí jména, vytvořit jméno a vlajku skupinky, rozdělili si mezi sebou zajištění zásob na akci.
čas |
kde |
Co |
potř. Materiál |
|
Sraz |
||||
16.00 16.30 |
CNN |
|
- batohy, tašky, pro vybalené věci 2x kazeta s dvěma hesly pro telefonistu |
|
16.30 17.15 |
Město |
Úkoly Místo srazu 1 : Rychle jděte do čekárny na autobusovém stanovišti , tam si v 17.20 zavázejte oči a čekejte. Místo srazu 2 : Rychle jděte do haly na vlakovém nádraží, tam si v 17.30 zavázejte oči a čekejte. |
|
|
17.15 17.45 |
Průvodce |
Průvodce je vyzvedne, dovede k autobusu, zaplatí jízdné a pak tam po jednom pošle. Poslednímu dá do ruky lístek a zprávu a popřeje jim šťastnou cestu |
|
|
|
|
|
||
17.45 |
Autobus
|
Zpráva - vystupte na autobusové zastávce, kam máte koupený lístek. Čekejte na zastávce do doby dokud neuslyšíte jasný a na tomto místě nezvyklý zvuk. Jděte k němu a tam se dozvíte instrukce.
|
|
|
18.05 |
Po vy-stoupení |
Budík - po vystoupení skupina čeká, do cca 3 min. se ze střechy zastávky ozve nastavený budík - u něj najdou další zprávu |
2 x budík zpráva |
|
18.10 |
|
Zpráva - vydejte k zastávce Stříž, cestou získejte od vesničanu do mikrotenových sáčků pitnou vodu - budete ji potřebovat během své náročné cestě. Na zastávce Stříž vás čekají strážci území |
|
|
18.25 |
Zastávka Stříž |
Strážci - Mýval - Tulák Úkol - pro získání mapky musíte splnit úkol - přehodit své vejce (které si měla za úkol vzít z domu) přes střechu - domluvte si dvojice. Nikdo nemůže chytat ani házet 2x |
2x Mapa Náhradní vejce |
|
19.00 |
Věž |
Boj o klíč ukrytý ve věži, hlídají skřeti, budou na vás útočit a snažit se vám zničit vaše nádrže s tolik potřebnou vodou. (věž = posed uprostřed louky, obránci - skřeti se snaží skupinám zničit - roztrhat - mikrotenové sáčky s vodou, které si nesou z vesnice, boj je ukončen jakmile někdo ze skupinky se dostane na posed a vykřikne štronzo, pak si vezmou 1 klíček od dveří hradu a mapu, kde je určena další cesta) |
2x klíč od kladky, zakreslení věže v mapě, |
|
19.30 |
Most |
Pod mostem je ukrytá zpráva - s mapu cesty podél potoka až k lanům ( Legenda - vzhledem k obsazené cestě skřety musí z ní odbočit a jít podél potoka, dokud neuvidí zvláštní světlo - vzkazuje jim to Gandalf) |
Zpráva |
|
19.45 |
Lana |
Překonání řeky pomocí lanové lávky, strážce cesty (lanovou lávku najdou pomocí světla - blikátka na kolo upevněné na jednom břehu na laně) |
Lana |
|
20.00 |
Glum |
Chytání Gluma v lese (musí jej chytit a znehybnit) - cílem je jej chytit Gluma, který je potom odvede do Elrondova domu |
||
20.00 |
Chata I. Elrondův dům |
Odpočinutí, čaj, - obětování - hádanky - získání rady jak zneškodnit Šmaka - pokyny na cestu |
|
|
20.40 21.30 |
Cesta II. |
Skupina si během cesty každých 20 min losují s obálky zranění, které jim způsobila zamořená dračí krajina (oslepnutí, svázání rukou..) |
Lístečky se zraněními |
|
21.45 |
Hrad |
Otevření branky do hradu pomocí klíče z věže Boj o hrad - boj se Šmakem - hledání zlata. Na území hradu (zahrady chaty jsou rozmístěné lístečky se zlatem, cílem trpaslíku - skupiny je jich nasbírat určitý počet, jakmile jej získají - drak naštvaně odletí jinam. Zlato hlídá drak - koho se dotkne, přichází o život) |
|
|
22.30 |
Dobytí Hradu - vaření vajíčka |
Zpráva o zapadnutí vozu s výstrojí - vůz, který jim měl dovézt zbytek zásob, které si před tím vybalili v CNN, když si brali jenom 5 věcí zapadnul během cesty sem, přijede snad až zítra. |
|
|
|
SOBOTA |
|
|
|
8.00 |
Vyproštění zásob |
Po budíčku - vůz se zásobami a věcmi vyhodili skřeti do povětří. Musíte jít si posbírat věci. Území je po výbuchu zamořené a tak musíte na území, kde jsou věci mít zavázané oči. Můžete být ale navigování z hradu partnery, kteří vidí a můžou vám !křičet" pokyny, kde hledat věci. (Věci jsou rozházené po zemi a stromech po celé zahradě - jeden z dvojce je jde poslepu sbírat a druhý jej z verandy naviguje - současně vyrážejí všechny dvojice) |
|
|
9.00 |
Seznamování |
V kruhu - opakovaní jmen s vlastnostmi (např. Jana veselá ) |
|
|
9.00 |
Retrospekce |
Sezn ámení s průběhem včerejšího večera a noci - co která skupina prožila |
|
|
10.00 |
Dračí doupě |
Hra |
|
|
11.30 |
Vaření |
Vaří 1 skupina, zbytek hraje doupě |
|
|
12.00 |
Oběd |
|
|
|
12.30 |
Odpolední program H a L |
Program venku na louce - hry (bludiště, závody..) |
|
|
18.00 |
Vaření večeře - dračí doupě II. |
Vaří II. Skupina, zbytek hraje doupě |
|
|
|
|
|
|
|
|
NEDĚLE |
|
|
|
6.00 |
Ráno trifidů + poslední boj |
Po tmě jsou všichni vzbuzení a jsou jim zavázany oči. Potom je průvodci vedou náročnou lesní cestou, přes potoky, lana atd. Během cesty pátrá po nich drak - poznají jej podle hvizdotu křídel, když letí kolem - v té chvíli, ať jsou kde jsou si musí ihned lehnout a tím se schovat před zraky draka) Nakonec sami pátrají (1 vidí a ostatní naviguje) po hrobě Thorina, kde najdou zakopaný lektvar s jehož pomocí mohou překonat draka Šmaka. |
|
|
7.30 |
Snídaně |
|
|
|
8.00 |
Úklid I. |
|
|
|
9.00 |
Hitace + Margareta |
|
Papíry |
|
10.00 |
Úklid + svačina |
|
|
|
11.00 |
Odchod |
|
|
|
12.00 |
Salto odvahy + osvědčení |
|
Osvědčení |
|
|
|
|
|