HOBIT, aneb cesta tam a zase zpátky

16.18.2.2001

Tato akce byla připravena na motivy knihy J.R.Tolkiena - Hobit. Akce začala v podstatě už týden před odjezdem, kdy učastníci byli na setkání malým úvodním divadlem (,které sehráli organizátoři) seznámení s tím, kdo to vůbec Hobit je a o co jde v jeho příběhu. ( sehráli jsme vlastně kapitolu, jak trpaslíci přicházejí k nic netušícímu Hobitovi domů a domlouvají se na výpravě za pokladem) . Budoucí účastníci byli rozděleni do 2 skupin - skupin trpaslíku. Ke kažé skupině se připojil Gandalf (organizátor) který je pak doprovázel při cestě. Gandalfové sice věděli mnoho, přesto ale neznali celý průběh hry - ten znal jen Pán hory se svými pomocníky. Skupiny si měli rozdělit trpasličí jména, vytvořit jméno a vlajku skupinky, rozdělili si mezi sebou zajištění zásob na akci.

čas

kde

Co

potř. Materiál

Sraz

16.00

16.30

CNN

  • Legenda dnešního večera - první úkoly
  • I. Přebalte si batohy- se sebou si můžete vzít pouze 5 nejpotřebnějších věcí z batohu, zbytek zanecháte zde. (Legenda : cesta je náročná, můžete se sebou vzít jen minimum věcí)
  • II. Získání kazety se potřebnými dalšími instrukcemi o cestě (nesmí si přehrát u sebe ani doma ani u známého
  • III. Před odchodem si vzájemně nakreslete znamení na tvář pro štěstí
  • S sebou dostane každá skupina mikrotenové sáčky a gumičky (pro každého ve skupině)

- batohy, tašky, pro vybalené věci

2x kazeta s dvěma hesly pro telefonistu

16.30

17.15

Město

Úkoly

  • Kazeta - dozví se 3 možná tel. čísla a heslo pro telefonistu, který jim má doporučit průvodce do Země OZ
  • Telefon - podle jejich hesla se dozví kde najdou svého průvodce a heslo pro kontakt

Místo srazu 1 : Rychle jděte do čekárny na autobusovém stanovišti , tam si v 17.20 zavázejte oči a čekejte.

Místo srazu 2 : Rychle jděte do haly na vlakovém nádraží, tam si v 17.30 zavázejte oči a čekejte.

  • Někdo na telefonu
  • 2 x průvodce

17.15

17.45

Průvodce

Průvodce je vyzvedne, dovede k autobusu, zaplatí jízdné a pak tam po jednom pošle. Poslednímu dá do ruky lístek a zprávu a popřeje jim šťastnou cestu

  • Šátky
  • 2 zprávy

 

 

 

17.45

Autobus

 

 

Zpráva - vystupte na autobusové zastávce, kam máte koupený lístek. Čekejte na zastávce do doby dokud neuslyšíte jasný a na tomto místě nezvyklý zvuk. Jděte k němu a tam se dozvíte instrukce.

 

 

18.05

Po vy-stoupení

Budík - po vystoupení skupina čeká, do cca 3 min. se ze střechy zastávky ozve nastavený budík - u něj najdou další zprávu

2 x budík

zpráva

18.10

 

Zpráva - vydejte k zastávce Stříž, cestou získejte od vesničanu do mikrotenových sáčků pitnou vodu - budete ji potřebovat během své náročné cestě. Na zastávce Stříž vás čekají strážci území

 

18.25

Zastávka Stříž

Strážci - Mýval - Tulák

Úkol - pro získání mapky musíte splnit úkol - přehodit své vejce (které si měla za úkol vzít z domu) přes střechu - domluvte si dvojice. Nikdo nemůže chytat ani házet 2x

2x Mapa

Náhradní vejce

19.00

Věž

Boj o klíč ukrytý ve věži, hlídají skřeti, budou na vás útočit a snažit se vám zničit vaše nádrže s tolik potřebnou vodou.

(věž = posed uprostřed louky, obránci - skřeti se snaží skupinám zničit - roztrhat - mikrotenové sáčky s vodou, které si nesou z vesnice, boj je ukončen jakmile někdo ze skupinky se dostane na posed a vykřikne štronzo, pak si vezmou 1 klíček od dveří hradu a mapu, kde je určena další cesta)

2x klíč od kladky, zakreslení věže v mapě,

19.30

Most

Pod mostem je ukrytá zpráva - s mapu cesty podél potoka až k lanům

( Legenda - vzhledem k obsazené cestě skřety musí z ní odbočit a jít podél potoka, dokud neuvidí zvláštní světlo - vzkazuje jim to Gandalf)

Zpráva

19.45

Lana

Překonání řeky pomocí lanové lávky, strážce cesty

(lanovou lávku najdou pomocí světla - blikátka na kolo upevněné na jednom břehu na laně)

Lana

20.00

Glum

Chytání Gluma v lese (musí jej chytit a znehybnit) - cílem je jej chytit Gluma, který je potom odvede do Elrondova domu

 

20.00

Chata I.

Elrondův dům

Odpočinutí, čaj,

- obětování

- hádanky - získání rady jak zneškodnit Šmaka

- pokyny na cestu

 

20.40

21.30

Cesta II.

Skupina si během cesty každých 20 min losují s obálky zranění, které jim způsobila zamořená dračí krajina (oslepnutí, svázání rukou..)

Lístečky se zraněními

21.45

Hrad

Otevření branky do hradu pomocí klíče z věže

Boj o hrad - boj se Šmakem - hledání zlata.

Na území hradu (zahrady chaty jsou rozmístěné lístečky se zlatem, cílem trpaslíku - skupiny je jich nasbírat určitý počet, jakmile jej získají - drak naštvaně odletí jinam. Zlato hlídá drak - koho se dotkne, přichází o život)

  • Zlato 2 druhy
  • Převlek

22.30

Dobytí Hradu

- vaření vajíčka

Zpráva o zapadnutí vozu s výstrojí - vůz, který jim měl dovézt zbytek zásob, které si před tím vybalili v CNN, když si brali jenom 5 věcí zapadnul během cesty sem, přijede snad až zítra.

 

 

SOBOTA

 

 

8.00

Vyproštění zásob

 Po budíčku - vůz se zásobami a věcmi vyhodili skřeti do povětří. Musíte jít si posbírat věci. Území je po výbuchu zamořené a tak musíte na území, kde jsou věci mít zavázané oči. Můžete být ale navigování z hradu partnery, kteří vidí a můžou vám !křičet" pokyny, kde hledat věci. (Věci jsou rozházené po zemi a stromech po celé zahradě - jeden z dvojce je jde poslepu sbírat a druhý jej z verandy naviguje - současně vyrážejí všechny dvojice)

 

9.00

Seznamování

V kruhu - opakovaní jmen s vlastnostmi (např. Jana veselá )

 

9.00

Retrospekce

 Seznámení s průběhem včerejšího večera a noci - co která skupina prožila

 

10.00

Dračí doupě

 Hra

 

11.30

Vaření

Vaří 1 skupina, zbytek hraje doupě

 

12.00

Oběd

 

 

12.30

Odpolední program H a L

Program venku na louce - hry (bludiště, závody..)

 

18.00

Vaření večeře

- dračí doupě II.

Vaří II. Skupina, zbytek hraje doupě

 

 

 

 

 

 

NEDĚLE

 

 

6.00

Ráno trifidů + poslední boj

 Po tmě jsou všichni vzbuzení a jsou jim zavázany oči. Potom je průvodci vedou náročnou lesní cestou, přes potoky, lana atd. Během cesty pátrá po nich drak - poznají jej podle hvizdotu křídel, když letí kolem - v té chvíli, ať jsou kde jsou si musí ihned lehnout a tím se schovat před zraky draka) Nakonec sami pátrají (1 vidí a ostatní naviguje) po hrobě Thorina, kde najdou zakopaný lektvar s jehož pomocí mohou překonat draka Šmaka.

 

7.30

Snídaně

 

 

8.00

Úklid I.

 

 

9.00

Hitace + Margareta

 

Papíry

10.00

Úklid + svačina

 

 

11.00

Odchod

 

 

12.00

Salto odvahy + osvědčení

 

Osvědčení